Orkar inte tänka klart

disimba:

 

sans titre by felix . on Flickr.

The homies on the prowl
 
Skrivit upp en lista över saker som skall göras. Och som jag ser det finns det ingen tid över till någonting annat än plugg följande vecka. Ligger efter som fan och nya saker kommer upp hela tiden. Jag måste lära mig att prioritera saker, ta tag i saker och inte bli ledsen över snedsteg. Men just nu verkar ingenting bli något ljusare. Lärare säger att det går bra, jag har fått A på papper men när jag kollar på internet så står något helt annat. Varför ljuger de? Varför trycker de ner mig? Jag avskyr skolan, jävlaapskit vad jag hatar det. Och allt med det som hänt kan jag inte tänka klart. Imorgon börjar skolan igen och jag måste trösta, jag måste hjälpa min vän. Det kommer vara så mycket hela veckan, samtidigt som jag skall plugga måste jag hjälpa andra, för det är de vänner gör. Jag har varit med om det här för, döden alltså, jag önskade bara att det inte skulle hända igen när jag är ung och inte lärt mig hantera det så bra. 
 
Men det är väl livet. Det är kämpigt och kanske helt omöjligt men ändå gör vi det av någon anledning vi själva inte kan beskriva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0