En lista

Vilken dag är det idag? Lördagen den 12 oktober, ikväll flyger jag till Kreta och värmen.

Om du var en emoji vilken skulle du vara då? Oj, ingen aning. Kanske den som garvar så den gråter.

Vad ska du göra ikväll? Jag skall åka till flygplatsen, sitta på flyget i 3 timmar och sedan åka buss i över en timme.

Säg två bra uttryck: Najhue och Underbart

Vad blir du glad av få höra att du är? En gladskit och klok.

Visa en bild du inte minns ha tagits:

En lunch i Budapest.

Vem saknar du? Hon den där tjejen från Stockholm som jag inte vet vad hon gör eller hur hon mår längre, han den där blonda pojken som pussas så mjukt, två skånska pojkar som förstör mitt rum för jämnan och det där lilla knytet som kallas Pelle.

En bild på något som är asbra att ha:

 

Vad är du bra på? Jag är bra på att knäppa bilder.

Vad vill du ha? Ett svar, nya känslor.

Vad tycker du är roligt? Att skratta med mina nära och kära, spela fotboll (kommer aldrig tycka motsatsen) göra och se nya saker, vara med honom, resa, spontana komiska händelser, interna skämt och tv-serier.

 

Vad är du dålig på? Att vara 100% positiv och mycket, mycket mer.

Hur ser du ut när du är nyvaken?

 

Vem är du kär i just nu? Anton.

Vad var det första du snodde? Säkert lösgodis på Ica.

Vad har du tänkt göra länge men ej gjort? Pluggat så mycket som jag borde.

Vad bävar du inför? Då mina 95:or tar studenten och flyr härifrån, när Anton tar sitt pick och pack och reser iväg och när bara jag är kvar på denna öde ö.

Vad händer i helgen? Det lilla som är kvar av helgen är söndagen, imorgon alltså. Då skall jag utforska hotellet, stranden och staden vi kommer bo i.

Vad var det senaste du skrev i Word? En spanskaläxa om mi infancia.

Vad ska du göra på höstlovet? Då skall jag njuta men framförallt plugga ifatt allting jag missar under veckan då jag befinner mig på grekisk mark.

Vad läser du nu? Just nu Robinson Crusoe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0